Oda a Barcelona

 

 

El meu cor ve dels laietes,

sec damunt de set turons.

La Mediterrània pura

jeu damunt dels meus faldons.

 

El mar em bressa i em canta

i de nits s’abraça a mi,

i jo encenc fanals i flaires

per il·luminar els camins.

 

Servo en mi una llengua antiga,

sonora, fonda, anhelant,

que de dia compta faves

i de nit fa veu galant.

 

També em poblen altres parles

d’altres bells indrets humans.

Ampla i grandiosa és la Terra,

i cap a mi que fa cap.

 

Jo acullo a tots, ben graciosa,

però m’han de dur al Ball del Ram,

i portar-me amb galania

al seguici dels gegants.

 

Deso dracs i roses roges

a les entranyes cremants,

per donar compte que al món

hi ha excel·lència i malvestat.

 

Tinc arquitectura fina,

deliciosa, exuberant,

que viu tota en harmonia

des dels vells temps dels romans.

 

Les meves Rambles envegen

moltes altres capitals,

i s’hi barregen turistes

i industriosos ciutadans.

 

Tinc grans artèries i venes,

i delicats capil·lars.

Sóc dolça i esquerpa alhora,

i vesso creativitat.

 

Respiro els aires que em porten

navegants d’enllà dels mars,

d’altres que arriben per vies

i en avions hostatjats.

 

Així jo mai no m’ofego,

i vig sempre endavant,

i avanço, aprenc i navego

al cor de la humanitat.

 

Desequilibris em solquen

que em fan patir de veritat:

carrers de tristor, pobresa,

lletgesa i adversitat.

 

L’especulació m’escola,

tota explotació m’esqueixa:

només voldria harmonia

i sentir petards de festa.

 

La meva essència és tranquil·la,

indolent i tolerant

però se m’apilen a plantes

pesars d’una gran ciutat.

 

Les presses, enveges, pugnes,

molts tràfecs desorbitats,

trànsit, perills, fam, embussos,

fanàtics de cor corcat.

 

Tot això em dóna mal viure

però en moments de descans

prenc un bon cava fresquet

i jec al sol a somiar.

 

Deixa un comentari

