Un dia que plovia

 

     Aquell vespre també plovia, i tu em vas deixar aixoplugar a sota del teu impermeable. Era pesant i gruixut, una capa ampla amb caputxa per protegir-se de la pluja.

     Allà dintre, tan a prop teu, hi feia la teva olor, i la teva escalfor s’hi condensava com una carícia.

     Junts, caminant sota l’oratge, anàvem cap a l’hostal. L’aigua martellejava les teulades i la platja, i queia com una gropada damunt el mar.

     Vaig fer un salt a la sorra per sortejar un escull i tu em vas posar la mà a l’espatlla, tènuement. Cautelós com eres, sempre reservat. 

    —Una altra nit bonica –vas dir, com per tu mateix.

     I jo no vaig contestar perquè a aquella alegria ja no s’hi podia afegir res més.

 

*

     Encara no sabia com, des de la teva força d’alzina, sempre amagada rere la circumspecció, s’havia clivellat una passera cap a mi.

     Va passar en un dia que plovia, un aiguat ventós que de sobte es va girar i que em va fer arrecerar al porxo del casalot de Shellbeach. Era ja migdia quan tu vas aparèixer des del camí dels vímets. Xop, moreno, vestit de negre, distant. La pluja seguia batent amb força damunt de qualsevol superfície.

     La mullena et feia tremolar una mica, una esgarrifança de fred que vaig apaivagar amb mirades, amb somriures, després amb el frec de les mans. I que al final tu vas respondre amb una abraçada íntima. Així va començar el temps de la delícia, ple de lluernes i flors.

 

*

     Aquell era l’últim vespre. Comparties amb mi el teu impermeable, i també plovia. L’endemà marxava cap a l’altra part de món.

     Caminàvem junts i llavors aquell moment només recollia l’alegria de la nit que ens esperava.

     Més tard, per a la pena, el temps ja trobaria el seu lloc.

 

Anuncis

Deixa un comentari

