A qui esperava?

 

 

 

     La pluja cau amb fúria, com si intentés esborrar una època, i la humitat plena d’ozó penetra les cambres i renova l’aire que, ple de commocionats somnis, les havia resclosit.

     Al bar hi ha entrat una foscor sobtada, i per les portes obertes el setembre esquitxa una pluja nova, tendra i inquietant.

     Ara ja he recuperat la calma, però després d’entrar, ja amb el cafè fumejant damunt la taula, he tornat a veure, entretallada, la imatge de la teva intimitat. Però aquest cop no era per a mi, sinó per a la noia que, a una de les taules del fons, il·luminada per una llum tènue i esbiaixada, era asseguda amb tu. Teníeu els rostres molt junts, i tu bressolaves vora d’ella la rica complicitat del teu somriure. Els teus llavis carnosos li eren pròxims, i les mirades de tots dos jugaven amb un delit agosarat. I l’univers de cada un es barrejava amb el de l’altre enmig d’una atmosfera vessant de sensorialitat. Aquest darrer pas pel qual cal seguretat i audàcia, i que jo mai no et vaig deixar fer.

     I ara em pregunto: a qui esperava, que no fossis tu?

     Hi ha una imatge que em retorna i que dins la seva bellesa radical només em porta la sensació de pèrdua: jo estava passant l’estiu en una platja. Al mar hi havia tantes estrelles com les que il·luminaven de nit el cel, i a través de la transparència de mirall de l’aigua es podien contemplar en la seva vida misteriosa i desconeguda. Però jo desitjava trobar una estrella llunyana que fos la més fascinant. Així, nedava més cap al fons cada dia, impetuosa, fins que una medusa verinosa em va picar. I aquell estiu es va acabar de sobte, i tota aquella bellesa va continuar existint en un univers que no va ser més el meu destí.

    Així va ser també com et vaig perdre: esperant, com si no em podessis bastar, una estrella llunyana, que no he trobat.

     Avui, l’aire moll porta desesperança, però la pluja, plena de futur, conforta la meva ànima.

     I a tu, encara avui segueixo dedicant les meves llàgrimes.

Anuncis

Deixa un comentari

