No ho permetis

 

 

     —Hi estàs bé, al bordell, Rània?

     —No. Però no tinc cap més sortida.

     —Te n’estic oferint una: acull-te al nostre programa de reinserció.

     —…

     —Per què no contestes?

     —Perquè ser prostituta és una cosa miserable, fastigosa… però necessito treballar.

     —Pots treballar en altres coses.

     —Però vostè m’ha vist bé, senyora? Sóc gran, no tinc estudis… no sé ni pensar, ni parlar…

     —Només es qüestió de confiança en tu mateixa.

     —I, a més, tinc por.

     —De què?

     —Dels amos del bordell. Si em troben m’estovaran.

     —No ets la seva mercaderia. Denuncia’ls ara. Tu ets una persona i ningú et pot comprar.

     —I qui em farà cas? Amb diners ells ho paguen tot.

     —Tot no, Rània. Poden coaccionar persones desprotegides, vulnerables, però no comprar-nos a nosaltres.

     —I si em veuen els clients? Es burlaran de mi.

     —Per què?

     —Per què ells em titllen d’escòria. Sóc una cosa que han utilitzat i llençat. Vostè què sap?

     —I ells, no són escòria?

     —Ells tenen el poder, les oportunitats…

     —I no són més escòria, encara, que són prostituïdors de persones en una situació de debilitat? No és ser miserable, això? No es per tornar-se vermell de vergonya? Tenen cap dret a burlar-se?

     —Però els homes manen. Poden fer el que vulguin.

     —No ho permetis. Tots els que t’han prostituït, els proxenetes, tots els que t’han abaixat les calces, els clients, aquests puters, tenien altres sortides. Qui no en tenia cap més eres tu. Aixeca el cap. Surt d’aquest estat de feblesa i comença a valorar-te i a valorar les coses en la seva justa mesura.

     —No… Ser prostituta ja m’ha pres massa.

     —Què t’ha pres?

     —La vida… la salut… On vol que em presenti? Vostè no en té ni idea!

     —I què esperes? Que els clients i els proxenetes segueixin abusant de tu? Anar a prostituir-te a Alemanya pel Mundial de Futbol?

     —I què puc fer?

     —Escolta: aquí si algú val ets tu. Deixa’t ajudar. Vine a la nostra casa d’acollida. Hi ha moltes companyes exprostitutes que t’ajudaran.

     —I per què ara no n’hi ha cap, aquí? Elles entendrien el que dic.

     —Jo sóc exprostituta, Rània, i estic disposada amb els cinc sentits a aturar aquest comerç humà esfereïdor. Vols col·laborar-hi?

 

 

Deixa un comentari

