Vaig marxar

 

      No sé com m’ho vaig fer per prendre aquella decisió sobtada, però de cop em vaig trobar amb el bitllet d’avió a la mà i havia de venir.

     Havia llegit el teu nom al diari: Olga Krisnetsov. Viatjaves a Praga des de la teva Rússia natal, i sentia que havíem de retrobar-nos a la ciutat on, feia vint anys, ens vam conèixer. I on també vam acomiadar-nos, deixant enrere la nostra plenitud.

     Aquella tarda plovia, i jo tenia la cara mullada per les gotes de pluja i per les llàgrimes, i encara conservo al meu interior la infinita tristor blava del cel amb la intensitat dels teus petons i la teva mirada desesperada pel nostre adéu.

     Vaig acaronar-te el cabell i la pell xopa de la cara, aquells trets que tant estimava, i el teu cos sencer es vas estremir sota la teva jaqueta d’ant marró. Vaig tornar a abraçar-te, i després vaig marxar, girant només un sol cop el cap, i tu seguies dreta al mateix lloc, immòbil, en una posició de plena espera.

     Aleshores tots dos només érem estudiants, i tu ja burxaves en el camp de la literatura. Conservo els teus poemes en rus, escrits per a mi, en el teu alfabet ciríl·lic que a mi em semblava profètic. Però no vaig poder decidir casar-me amb tu.

     Procedent de darrere el teló d’acer, membre activa del Partit Comunista, amb tot el cabal de visions contraposades que teníem del món i de la vida, no vaig tenir valor de continuar amb tu més enllà de les vacances.

     Una cosa ben pròpia de mi, com ara, a punt d’agafar l’avió, que torno enrere i tampoc no sóc capaç d’arribar fins a les darreres conseqüències dels meus sentiments i fer el cop de cap de venir a trobar-te.

 

Deixa un comentari

