Galeria

Esperant l’impossible

    Allà on siguis, prefereixo no venir; d’allà on et moguis, prefereixo desertar. Allà on somriguis, prefereixo no mirar, d’allà on t’estiguis, prefereixo fugir. És massa immensa la teva bellesa, que em talla el respir.

     Com una incisió profunda m’has penetrat, i el solc que has deixat al teu pas és una ferida oberta.

     No m’ajuda la teva amistat, ans al contrari. Sé que tens la teva vida compromesa i que no puc albirar cap esperança.

     Ni goso imaginar una matinada amb tu, latent de massa vida. No goso ni pensar en una carícia teva, de la cremor tan gran, i no vull tampoc conèixer el moment que, en la nit, deixis de riure i somriure, i aparegui llavors aquella dimensió real de tu mateixa, aquella expressió seriosa, en la qual t’hi trobes, profunda i sencera, tota tu.

     No saps com et temo, com en tu m’estimbo, com vull apagar el teu sol, la teva meravella de límit irreductible.

     Perdo l’alè, el singlot, el solc de l’enraonia, i un garbuix confús fet de cremor i silenci fa percudir el cor, violent de no tenir-te, temorós de col·lapsar-se, sense res que el conhorti.

     Has partit com un llampec els meus sopars d’amics, i l’home de qui ets no sembla pas rendit. Hi ha un altre camí amb tu, fora de fascinar-se?

     M’has pres la calma, el goig, aquell delit de viure, perquè en tu només veig tota la meva pèrdua.

     Qui ha pogut trobar-te? Sota quin sol vivies? Quins paratges han vist el teu fulgor d’esclat com una crema viva?

     I la tarda següent rebo les fotografies. Obro l’arxiu amb cautela, temorós i indecís: abraçades i riures enmig de les converses, i el teu rostre humà, que apareix i m’assalta. I encara més bellesa que la que recordava, massa desig de tenir-te, massa esplendor encisada.

     Se m’has ficat a dins i no paro de cercar-te. Per això me n’allunyo, buscant la dimensió del temps per poder transformar-me, i oblidar a la vegada, esperant l’impossible, que no puc oblidar-te.

 

Anuncis

Deixa un comentari

