Galeria

El poder del rock

     Aquella semblava ser una nit més d’aquelles ràpides en què plegava veles i tornava a casa, Rambla amunt, a l’hora que el servei de neteja ciutadà regava i la festa del carrer s’expandia amb colles i parelles que s’ho estaven passant bé a consciència. Una gernació inundava amb energia de festeig la part vella de la ciutat mentre jo, normalment, amb les mans a butxaca, caminant de presseta, mirant com l’alegria s’ensenyoria de la gent, avançada sense voler molestar ningú des d’un racó del passeig amb una sensació grisa i inoportuna.

     Aquella nit, doncs, res semblava que pogués succeir de diferent ni extraordinari i, tanmateix, ja em sentia força satisfeta amb el concert meravellós de jazz gitano que havia sentit a la sala del Jamboree, abans que, en acabada l’actuació, els empleats del local pleguessin i apartessin les cadires i tauletes i creessin un ambient de ball dins de la gruta misteriosa on abans havien vibrat els acords harmònics i fulgurants del concert. Una delícia creativa que era una troballa i de la qual tot el públic n’havia sortit exultant.

     Com altres nits, ja al caire de la una de la matinada, havia demanat un licor de préssec a un cantó de la barra, romancejant abans de resignar-me a marxar en l’embolcall d’isolament que m’esperava en el meu camí cap a casa, Rambla amunt.    

     Prenent a petits glops el licor, barrejat amb l’aigua fresca desfeta dels glaçons, esperava, també com altres vegades, que passés alguna cosa que em situés al centre de l’aventura de la nit.

     La gruta, amb diferents i petites sales de sostre bombat, era ara envoltada pel miralleig d’una esfera mòbil de miralls, que creava un ambient d’encanteri. La música pop, curosament seleccionada pel disc-joquei, no em feia acabar de decidir a incorporar-me a la pista de ball. És més, estava barrinant de marxar quan, de cop, va sonar amb la veu magnífica de l’Elvis el seu mític “It’s all right, mama”. Les primeres notes frenètiques em van posar del tot en marxa, i vaig deixar que el rock em recorregués com un corrent elèctric de plaer. Com per art de màgia, en el moment fulgurant del ball va pujar un avalot de xicots que es van afegir, indefugibles, a la proposta de joc vital que el rock, potentment fresc i jove, oferia. D’entre tots n’hi havia un, sorgit d’una projecció d’un somni meu de bellesa, que va començar a compartir el seu joc de plaer amb mi. Em va agafar la mà de cop, i la pista per uns instants es va fer nostra en el nostre giravolt. El seu goig, el seu sentit de felicitat animal i jove, la seva capacitat de seducció a ritme del foc vibrant de la música, va crear en mi l’entusiasme que li vaig oferir com a resposta. I en el mateix batec del ritme i en la durada de la cançó es va obrar cap alguna banda un miracle, perquè vam tenir llarg temps d’assajar tots els complexos rituals de la seducció. En acabat, estàvem regalimant suor, coneixença i confiança per tots els costats. El rock havia obrat la seva màgia, i amb la seva acceleració inusitada de potència havia aconseguit crear el miracle complet del desig més real.

     ―What is your name? –em va preguntar ell en acabat, encerclant-me encara per la cintura. Aleshores és quan vaig saber que era de Dinamarca, i que el poder del rock havia fet que no calgués cap preàmbul per acostar un home i una dona de dues cultures llunyanes, sinó que ens havia llançat contra les cordes del nostre denominador més comú.

     Després van tocar una melodia lenta, i ens van abraçar l’un a l’altre amb una complaença que ens va fer rebre’ns en premi tota la resta de la nit. I, més tard, després de totes les anades i vingudes d’avions amunt i avall d’un país a un altre, es va consolidar la fermesa de l’amor que avui manté més punyent que mai el desig ple de goig de l’un cap a l’altre. Un altre miracle del poder del rock, artcatalitzar de fabuloses trobades.

Deixa un comentari

