Galeria

Paràbola

     El matalàs fa olor de romàtic. Les parets són humides i, reposat a terra, hi queda acostat per dos angles. Si l’en separo, resten marques de verdet. Però jo hi dormo bé, feixuga, botida, amb la panxa de set mesos on dins s’hi remou i colpeja una criatura. La vida fueteja en mi, en aquest inflor colossal i de textura llisa del ventre.

     Ignorant, sense saber-ho, aquest és el meu lligam essencial amb la terra, el veritablement conscient, el definitiu, el que fa allò que jo encara crec que és impossible: transcendir l’amor. Però ara encara no ho sé.

     Com la mateixa vida, que se’ns va revelant quan ja ha madurat, amb els seus significats amorosos com un petó o tallants com un vidre, encara he de descobrir que aquesta és la realització per a la qual tinc sentit al món: per al mateix món que, com cadascú de nosaltres, s’importa a si mateix, passant per sobre de mi.

     Estic astorada davant la reacció de l’home que hi ha pres part, amb més mala sort que jo, perquè la vida no se li revela amb aquest esclat, com ho fa amb mi, llançant arreu espurnes de significat. I és potser per això que, adduint la humitat del matalàs, dorm colgat, aliè de la vida, a l’altra habitació.

     Jo no podria dimitir. La vida m’ha triat per lliscar, dificultosament, cap al futur, i no puc deixar de mirar-hi, encara que no sé què m’hi espera. Ara que sóc sola, encara no sé què significa que serem dos, encara no puc ni imaginar i ni tan sols creure que és veritat que la vida es multiplica i que jo he estat escollida per aquest miracle que es repeteix, i que rebla en l’últim significat, ineludible, que és seguir renaixent.

Anuncis

Deixa un comentari

