Camí de la plaça

mama i jo asseguda a la falda magdalena carme.foto retalladajpeg

La meva infantesa, vinclada a la teva ombra,
encara avui traspassa aquells carrers amb tu;
m’agafes de la mà pels camins plens de porpra,
i el teu amor d’estrella m’il·lumina de llum.

Em pentines les trenes en el petit mirall,
en una casa pobra que tu fas un palau;
la teva veu ressona amb vibracions d’amor
i tot aquell teu riure és l’alegria que sóc.

Felicíssim de sol, el carrer ens espera,
tranquil i somrient, amb les seves remors;
tots els passos que fem són com els d’una festa:
vaig amb tu i amb tu tinc aquell amor que és tot.

El camí que va a plaça és com el paradís,
un món de coneixença i nova expectativa;
el mercat, l’univers on aprendre la vida,
sensacions i contrastos que corprenen d’encís.

Llavors és quan toco la teva llibertat,
quan tries peix i fruita, tu reina del mercat,
i amb les dones de plaça parles i dius, riallera,
i em donen caramels, bastons de pa i cireres.

Al carrer que va a casa hi ha la sabateria
on em compres sandàlies quan arriba l’estiu,
més amunt la botiga on venen les joguines,
davant la lleteria, d’odor fresc i joliu.

A les tardes m’expliques, en acabat de dinar,
les precioses històries de pagès i del camp,
l’amor pels animals, la bellesa sencera
del món que has conegut, la teva arrel primera.

A les nits els fanals són com cuques de llum
mentre tu, a la cuina, recrees el perfum
d’aliments que les dues, tu i jo, ben de la mà,
hem comprat a la plaça i tan bé saps cuinar.

Quan és tardet em portes a acotxar-me al meu llit:
no em deixis, mare meva, abraça’m al teu pit
que dins teu hi ressona un cant meravellós;
mai no pot emmudir, és l’origen de tot.

Anuncis

Deixa un comentari

